tirsdag 8. april 2014

Belgiske prøvelser; Hva gjenstår?

I kjelleren min nå har jeg
* En utmerket Saison basert på pils og Lallemand Belle Saison gjær
* En strong dark ale basert på WLP 545. Denne må få utvikle seg
* En strong golden ale til gjæring noe ale Duvel (Wyeast 1388 Belgian Strong Ale)


I kjelleren min hadde jeg
* En trippel basert på T-58. Kanskje den eneste bruken jeg har funnet for denne tørrgjæren


I kjelleren min skal det komme
For å komme i mål med belgiske prøvelser mangler jeg ifølge Norbrygg
* En Dubbel. Mitt første forsøk ble helt ut i do
* En Wit. Kjøpte WLP400 her om dagen som skal brukes til formålet (pri siden jeg har fersk gjær)
* En Blonde  (pri siden jeg har fersk gjær)
* Biere de Garde (egentlig et Fransk / wallonsk ølstil så litt borderline..)
* Flamsk rød
* Flamsk brun


Surølstilen Lambic står å plopper i kjelleren. Denne batchen blir delt i to for å bli en fruktlambic også.


BJCP er litt mer systematisk og nøye med definisjonene siden, men skal jeg komme i mål må jeg begrense bryggingen av for eksempel "Belgian IPA" :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar